tel. (56) 65-222-71 (Zarząd) | tel./fax (xx) xx-xxx-xx (Szkolenia)

Aktualności Cechu Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości

 Z powodu panującej pandemii COVID-19

od 18.11.2020 do 30.11.2020

godziny pracy biura cechu

ulegają zmianie

Poniedziałek – Piątek 1000 – 1400

……………………….

Konto Bankowe    63 9511 0000 2001 0001 5626 0001

_______________________

Szanowni Państwo,

na stronie internetowej  <http://www.zus.pl> www.zus.pl opublikowaliśmy ważne

informacje na temat dokumentowania kwarantanny i izolacji do wypłaty świadczeń

w razie choroby i opieki.

Zachęcamy do odwiedzania naszej strony internetowej.

Link do artykułu:

https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/0/dokumentowanie-kwarantanny-i-izolacji-do-wyplaty-swiadczen-w-razie-choroby-i-opieki/3648067

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

<http://www.zus.pl> www.zus.pl

………………………….

Szanowni Państwo!

Do ZRP został skierowany  projekt rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Zachęcamy do zapoznania się z załączonymi dokumentami.

Ewentualne uwagi do projektu rozporządzenia można wysyłać do dnia 16 listopada 2020 r. na adres: Sekretariat.PT@mf.gov.pl

Uprzejmie proszę o zgłaszanie uwag do skierowanego do Związku Rzemiosła Polskiego projektu rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej zmieniającego rozporządzenie w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, w którym proponuje się rozszerzenie podmiotów zwolnionych z prowadzenia kas rejestracyjnych.

W załączniku znajduje się odnośny projekt przesłany do Związku Rzemiosła Polskiego przez Ministerstwo Finansów wraz z uzasadnieniem i OSR. Projekt został także umieszczony na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji, w zakładce Rządowy Proces Legislacji. Ewentualne uwagi prosimy zgłaszać do końca tygodnia, nie później jednak niż do 10 listopada.

PR parafa – OSR do rozporządzenia zm rozp zwolnieniowe z kas 16.10.2020

PR parafa – UZASADNIENIE do rozporządzenia zm rozp zwolnieniowe z kas 16.10.2020

PR parafa – Projekt z 16.10.2020 rozporządzenia zm rozp zwolnieniowe z kas

Rozdzielnik konsultacje publiczne (7)

Pozdrawiam

Jarosław Romaniuk

Główny specjalista

Zespół Rozwoju Przedsiębiorczości

Związek Rzemiosła Polskiego
ul. Miodowa 14, 00-246 Warszawa

Tel. +48 22 50 44 222 | romaniuk@zrp.pl | www: zrp.pl

…………………………………

Szanowni Państwo!

Poniżej przesyłamy opinię Związku Rzemiosła Polskiego dotyczącą kształcenia praktycznego pracowników młodocianych w świetle przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 23 października 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

Izba Rzemieślnicza

w s z y s t k i e

 dotyczy:  młodociani pracownicy zatrudnieni w celu przygotowania zawodowego – dla których dokształcanie teoretyczne organizuje pracodawca  –

nie podlegają   ustawowemu zwolnieniu z obowiązku świadczenia pracy, za wyjątkiem sytuacji kiedy u   pracodawcy wystąpią zdarzenia, które ze względu   na aktualną sytuację epidemiologiczną mogą zagrozić zdrowiu młodocianego pracownika.

Związek Rzemiosła Polskiego uprzejmie informuje o uzyskanych  z  Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii  wyjaśnieniach  Departamentu Prawa Pracy (pismo znak:  DPR-I.412.61.2020.MP z dnia 4.11.2020 r.) na temat stosowania  art. 15f ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.) :

„ Zgodnie z przepisami § 1a ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 23 października 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 1870)
w okresie od dnia 24 października 2020r. do dnia 8 listopada 2020 r. na obszarze kraju ogranicza się funkcjonowanie publicznych i niepublicznych:

 szkół podstawowych dla dzieci i młodzieży w zakresie dotyczącym klas IV–VIII oraz szkół podstawowych dla dorosłych;

  • szkół ponadpodstawowych;
  • placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego.

 Jednocześnie zgodnie ze znowelizowanym art. 15f ust. 1 ww. ustawy (przepisami art. 17 pkt 6 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania społeczno-gospodarczym skutkom COVID-19, Dz. U. 2020 poz. 1747, które weszły w życie z mocą od dnia 1 września 2020 r.) w okresie ograniczenia lub zawieszenia funkcjonowania jednostki systemu oświaty wprowadzonego na podstawie przepisów wydanych na podstawie art. 30b ustawy
z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2020r. poz.910 i 1378) pracodawca zwalnia młodocianego pracownika odbywającego przygotowanie zawodowe z obowiązku świadczenia pracy.

Oznacza to, że młodociani pracownicy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę zawartej w celu przygotowania zawodowego, których pracodawca skierował na dokształcanie teoretyczne do branżowej szkoły I stopnia albo do centrum kształcenia zawodowego lub do szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe realizowane w formie turnusu dokształcania teoretycznego młodocianych (zgodnie z § 10 ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania Dz. U. z 2018, poz. 2010, z późn. zm.) – są zwolnieni z obowiązku świadczenia pracy w okresie od dnia 24 października 2020r. do dnia 8 listopada 2020 r.

 Natomiast w wyżej wymienionym okresie, zgodnie z art. 15f ust. 1a ustawy z dnia 2 marca 2020 r., nie będą zwolnieni ze świadczenia pracy ci młodociani pracownicy, dla których pracodawca organizuje dokształcanie teoretyczne we własnym zakresie (zgodnie z § 10 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Rady Ministrów). Tacy młodociani pracownicy będą zwolnieni ze świadczenia pracy tylko w przypadku, gdy  u pracodawcy wystąpią zdarzenia, które ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną mogą zagrozić zdrowiu młodocianego pracownika.

 

wyciąg z w/w  rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r.

§ 10. 1. Pracodawca zatrudniający młodocianych w celu przygotowania zawodowego odbywanego w formie nauki zawodu:

1)      kieruje ich na dokształcanie teoretyczne do branżowej szkoły I stopnia albo

2)     kieruje ich na dokształcanie teoretyczne do ośrodka dokształcania i doskonalenia zawodowego, albo

3)      organizuje dokształcanie teoretyczne we własnym zakresie.

Informujemy też, że w/w opinia została przekazana do Pana Piotra Bartosiaka Dyrektora Departamentu  Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego

w  Ministerstwie Edukacji i Nauki.

Przekazując powyższe prosimy o upowszechnienie informacji w środowisku rzemieślników zatrudniających młodocianych pracowników w celu przygotowania zawodowego.

Z poważaniem

Jolanta Kosakowska

Dyrektor
Zespół Oświaty Zawodowej i Problematyki Społecznej

Związek Rzemiosła Polskiego
ul. Miodowa 14, 00-246 Warszawa

Tel. +48 22 50 44 230 | oswiata@zrp.pl | www: zrp.pl

…………………………….

Szanowne Państwo,

Kujawsko-Pomorska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy przesyła otrzymaną ze Związku Rzemiosła Polskiego informację dotyczącą realizacji zajęć praktycznych przez młodocianych pracowników , w czasie pandemii

Kujawsko-Pomorska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy przesyła otrzymaną ze Związku Rzemiosła Polskiego informację dotyczącą realizacji zajęć praktycznych przez młodocianych pracowników.

Informujemy, że w nawiązaniu do dzisiejszego komunikatu Premiera Mateusza Morawieckiego należy spodziewać się decyzji związanych z ograniczeniami w  realizacji kształcenia zawodowego młodocianych pracowników, także w zakresie praktycznej nauki zawodu. Ograniczenia obejmą  okres  od  soboty, 24 października i będą obowiązywały do niedzieli, 8 listopada br.

Młodociani  pracownicy i uczniowie szkół branżowych I stopnia (młodociani także dokształcający się w systemie pozaszkolnym) –  zgodnie z art. 15f  ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 374  ze zm.) będą zwolnieni obowiązku świadczenia pracy.

Oznacza to, że od poniedziałku młodociani pracownicy zatrudnieni w celu przygotowania zawodowego będą korzystali z 2-tygodniowego  zawieszenia w realizacji programu praktycznej nauki zawodu.

Decyzje znajdą się w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 – komunikat MEN  https://www.gov.pl/web/edukacja/zawieszamy-na-dwa-tygodnie-zajecia-stacjonarne

 W związku z dynamicznie rozwijającą się sytuacją związaną z COVID- 19 i ukazywaniem się aktów prawnych dotyczących realizacji zajęć praktycznych w ramach nauki zawodu, będziemy na bieżąco Państwa informować.

Z poważaniem,

Agnieszka Mikulska

Specjalista ds. kwalifikacji zawodowych

 Kujawsko-Pomorska Izba Rzemiosła

i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy

  1. Piotrowskiego 11, 85-098 Bydgoszcz

tel. 52 322 12 76, e-mail: agnieszka.mikulska@izbarzem.pl

…………………………….

Szanowni Państwo,

 miło jest nam poinformować, iż MDDP spółka akcyjna Akademia Biznesu sp. k., realizuje projekt pn. „Kompetencje dla Branży Turystycznej i sektora żywności wysokiej jakości” – zadania Anty-Covid. Jest on współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach II osi priorytetowej „Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji” Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 2.21 „Poprawa zarządzania, rozwój kapitału ludzkiego oraz wsparcie procesów innowacyjnych przedsiębiorstw”.

Projekt jest skierowany do mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw posiadających siedzibę na terenie Polski oraz ich pracowników z sektora ŻYWNOŚCI WYSOKIEJ JAKOŚCI (PKD. C. 10).

Proces rekrutacji trwa do 31.12.2020 r. Wsparcie będzie realizowane do 31 marca 2021 r.

Celem projektu jest podniesienie do końca marca 2021 r., zgodnie z potrzebami przedsiębiorców, kompetencji w zakresie Rekomendacji Nadzwyczajnej Sektorowej Rady, mających na celu ZAPOBIEGANIE NEGATYWNYM SKUTKOM PANDEMII.

Zwracamy się do Państwa z gorącą prośbą o przekazanie informacji na temat naszego projektu do zrzeszonych w Państwa organizacji przedsiębiorstw – potencjalnych odbiorców oferowanego w ramach naszego projektu wsparcia.

Jeżeli mają państwo swój pomysł na skuteczny rodzaj promocji lub potrzebują Państwo dodatkowych materiałów promocyjnych/informacyjnych, prosimy o kontakt w tej sprawie. Bardzo zależy nam, aby informacja o naszym projekcie dotarła do jak największej liczby przedsiębiorców.

_Pismo do organizacji_zrzeszaj_ponadsektor MDDP_z

regulamin_rekrutacji_ZYWNOŚĆ WYSOKIEJ JAKOŚCI_ MDDP 

Plakat-branża-żywnościowa

WASZE ZAANGAŻOWANIE BĘDZIE BARDZO POMOCNE PRZY ŁAGODZENIU SKUTKÓW PANDEMII. DOŁÓŻMY WSPÓLNIE CEGIEŁKI DO BUDOWANIA DOBROBYTU PRZEDSIĘBIORSTW, ICH PRACOWNIKÓW, A PRZEZ TO NAS WSZYSTKICH.

 Szczegółowe informacje na temat Projektu znajdują się na stronie internetowej: http://kompetencjedlaturystyki.pl/ (zakładka SEKTOR ŻYWNOŚCI).

W przypadku pytań prosimy o kontakt z Biurem Projektu:

MDDP spółka akcyjna Akademia Biznesu Sp. k.

Al. Jana Pawła II 25

00-854 Warszawa

Tel. 789 446 760, 22 208 23 73

e-mail: zywnosc@akademiamddp.pl

Z poważaniem,

Zespół Projektowy

 MDDP spółka akcyjna
Akademia Biznesu sp. k.

Budynek Atrium Tower

  1. Jana Pawła II 25 | 00-854 Warszawa
    tel. +48 22 208 23 73, 789 446 760;

zywnosc@akademiamddp.pl | www.kompetencjedlaturystyki.pl/sektor-zywnosci/

……………………………………….

Szanowni Państwo,

na stronie internetowej www.zus.pl opublikowaliśmy ważne informacje na temat danych o kwarantannie lub izolacji domowej, niezbędnych do wypłaty zasiłku chorobowego lub opiekuńczego.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych będzie samodzielnie pozyskiwać dane o osobach, które obywają kwarantannę lub przebywają w izolacji domowej. ZUS będzie udostępniał te informacje płatnikom składek. Informacje o kwarantannie lub izolacji są niezbędne do wypłaty zasiłków chorobowych i opiekuńczych. Osoby, które zostały skierowane na kwarantannę lub są objęte izolacją domową i ubiegają się o wypłatę zasiłku, nie muszą już dostarczać decyzji sanepidu do ZUS lub pracodawcy. Nie muszą też mieć zwolnienia lekarskiego z powodu przebywania w izolacji domowej.

Udostępnienie danych o kwarantannie lub izolacji domowej, planujemy na początek listopada.

Link do artykułu:

https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/0/zus-bedzie-pozyskiwac-dane-o-kwarantannie-i-izolacji-do-wyplaty-swiadczen-chorobowych/3631029

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

www.zus

 ……………………………….

Szanowni Państwo,

Kujawsko-Pomorska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy informuje, że Business Centre Club w porozumieniu z Ministerstwem Finansów rozpoczynają XVIII edycję konkursu „URZĄD SKARBOWY PRZYJAZNY PRZEDSIĘBIORCY”.

Głównymi celami konkursu są: tworzenie przyjaznej atmosfery między urzędami skarbowymi a przedsiębiorcami, zachęcanie przedsiębiorców do rzetelnego i terminowego rozliczania się z podatków, tworzenie atmosfery wzajemnej życzliwości i akceptacji poprzez lepsze poznanie praw i obowiązków obu stron oraz uwarunkowań, które towarzyszą działalności urzędów i przedsiębiorstw, upublicznianie i promocja wysokich standardów obsługi klienta osiągniętych przez wyróżnione placówki, upowszechnianie dobrych praktyk w urzędach skarbowych na terenie całego kraju, wzmacnianie pozytywnego wizerunku urzędu skarbowego i jego pracowników.

Ankietę należy wypełnić do 31 października 2020 r.

Link do ankiety : https://uspp.webankieta.pl/

Informacje związane z konkursem znajdą Państwo na stronach internetowych Business Centre Club pod adresem: https://www.bcc.org.pl/dla-czlonkow/konkursy-i-nagrody/ oraz Ministerstwa Finansów.

Prosimy o rozpowszechnienie informacji wśród zrzeszonych przedsiębiorców.

Z poważaniem

Julita Rybczyńska

Referent ds. administracyjnych

 Kujawsko-Pomorska Izba
Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy
ul. Piotrowskiego 11; 85-098 Bydgoszcz

tel. 52 322 12 77 Fax. 52 322 14 23
e-mail: sekretariat@izbarzem.pl

……………………….

Szanowni Państwo!

W załączeniu przesyłamy informację z Urzędu Marszałkowskiego na temat rocznego sprawozdania BDO, którego termin upływa 31 października 2020 r.

x20101310030

Prosimy o rozpowszechnienie wśród zrzeszonych firm.

Z poważaniem

Karolina Sukniak

Asystentka Zarządu

 Kujawsko-Pomorska Izba
Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy
ul. Piotrowskiego 11; 85-098 Bydgoszcz

tel. 52 322 12 77 Fax. 52 322 14 23
e-mail: sekretariat@izbarzem.pl

…………………..

Szanowni Państwo,

w załączeniu przesyłam List Prezesa Związku Rzemiosła Polskiego, pana Jana Gogolewskiego.

CEIDG nowa zadania List Prezesa ZRP

CEIDG info podst – załącznik

Z poważaniem,

Edyta Doboszyńska

Dyrektor Generalny

Związek Rzemiosła Polskiego
ul. Miodowa 14, 00-246 Warszawa

Tel. +48 22 50 44 338 | nza@zrp.plwww: zrp.pl

………………………………

Szanowni Państwo,

Informujemy o ogłoszonych  przez Toruńską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A naborach w ramach Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego COVID-19.

➡ Nabór nr 3/FWI/2020 rozpocznie się 21.10 (alokacja 100%)

Kierowany jest do przedsiębiorców z sektora MŚP z powiatów: aleksandrowskiego, brodnickiego, golubsko-dobrzyńskiego, grudziądzkiego, inowrocławskiego, lipnowskiego, mogileńskiego, nakielskiego, radziejowskiego, rypińskiego, sępoleńskiego, świeckiego, tucholskiego, wąbrzeskiego, włocławskiego i żnińskiego.

Wnioski o powierzenie grantu w ramach Schematu 1 mogą składać wyłącznie przedsiębiorcy, którzy odnotowali spadek dochodów brutto w wysokości 25% i więcej w ciągu 2 kolejnych, ostatnich zamkniętych okresów (miesięcy kalendarzowych) na dzień złożenia wniosku o powierzenie grantu w porównaniu do łącznych dochodów przed opodatkowaniem z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego.

 Na co można otrzymać dofinansowanie:

Grantobiorca może ubiegać się o uzyskanie pomocy na:

 Schemat 1: dywersyfikację działalności poprzez wprowadzenie nowych produktów/usług lub wprowadzenie nowej metody produkcji/świadczenia usługi. Schemat przeznaczony jest dla przedsiębiorców dotkniętych skutkami pandemii COVID – 19,

lub

Schemat 1 łącznie ze Schematem 3: wyposażenie punktów handlu detalicznego w urządzenia filtrujące powietrze (wyłącznie mikroprzedsiębiorstwa).

UWAGA:

Istnieje możliwość połączenia ubiegania się o wsparcie w ramach schematu 1 i 3, przy czym przedsiębiorca może zrobić to wyłącznie w ramach jednego wniosku o dofinansowanie, a wielkość wsparcia w ramach tego wniosku nie może przekroczyć 60 000 zł.

 Więcej: https://www.tarr.org.pl/ogloszenie-naboru-wnioskow-nr-3-fwi-2020/?fbclid=IwAR2Rn7ZNGi4cyPwbt-c0YEy5da8K16wPgF-1C1qM8ZdJuJfVvV2RVztZGUg

➡ Nabór nr 4/FWI/2020 rozpocznie się 3.11 (alokacja 125%)
Mogą wziąć w nim udział przedsiębiorcy z powiatów: m. Bydgoszcz, m. Toruń, m. Grudziądz, m. Włocławek, bydgoskiego, toruńskiego i chełmińskiego.

Wnioski o powierzenie grantu w ramach Schematu 1 mogą składać wyłącznie przedsiębiorcy, którzy odnotowali spadek dochodów brutto w wysokości 25% i więcej w ciągu 2 kolejnych, ostatnich zamkniętych okresów (miesięcy kalendarzowych) na dzień złożenia wniosku o powierzenie grantu w porównaniu do łącznych dochodów przed opodatkowaniem z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego.

III. Na co można otrzymać dofinansowanie:

Grantobiorca może ubiegać się o uzyskanie pomocy na:

Schemat 1: dywersyfikację działalności poprzez wprowadzenie nowych produktów/usług lub wprowadzenie nowej metody produkcji/świadczenia usługi. Schemat przeznaczony jest dla przedsiębiorców dotkniętych skutkami pandemii COVID – 19,

lub

Schemat 1 łącznie ze Schematem 3: wyposażenie punktów handlu detalicznego w urządzenia filtrujące powietrze (wyłącznie mikroprzedsiębiorstwa).

UWAGA:

Istnieje możliwość połączenia ubiegania się o wsparcie w ramach schematu 1 i 3, przy czym przedsiębiorca może zrobić to wyłącznie w ramach jednego wniosku o dofinansowanie, a wielkość wsparcia w ramach tego wniosku nie może przekroczyć 60 000 zł.

Więcej: https://www.tarr.org.pl/ogloszenie-naboru-wnioskow-nr-4-fwi-2020/?fbclid=IwAR06vqD9Rl4tKlim863iOpRMOc8gk8dZ_LTjUnp4JgfghFp0VWTm0t6Hz4A

Z poważaniem,

Izabela Goślińska

Starszy Specjalista ds.promocji i przedsiębiorczości

Kujawsko-Pomorskiej Izby

Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy

85-098 Bydgoszcz, ul. Piotrowskiego 11,

tel. 52 349-35-06, fax. 52 322-14-23

www.izbarzem.pl, e-mail: izabela.goslinska@izbarzem.pl

………………….

W załączeniu przesyłamy aktualne informacje o ofercie Kujawsko-Pomorskiego Funduszu Pożyczkowego w zakresie wsparcia przedsiębiorców. Przedsiębiorcy mogą skorzystać z niskooprocentowanych pożyczek inwestycyjnych i obrotowych.

Z poważaniem

Kamil Błaszczyk

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Pl. Teatralny 2
87-100 Toruń
tel. (056) 62 18 341

Godziny otwarcia Punktu:

poniedziałki, wtorki 7.30-17.30

środy, czwartki, piątki 7.30-15.30

KPFP-informacja-1.04.2020

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich jest koordynowany przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.

Informacje udzielone przez pracowników Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich nie stanowią oficjalnego stanowiska Instytucji Zarządzających, Pośredniczących i Wdrażających poszczególne Programy Operacyjne i nie mogą stanowić podstawy do formułowania jakichkolwiek roszczeń, a także nie stanowią oferty w rozumieniu prawa polskiego. Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich ani jego pracownicy nie odpowiadają za błędną interpretację udzielonych informacji, ani za następstwa czynności podjętych na ich podstawie.

Zachęcamy również do podzielenia się Państwa opiniami dotyczącymi funkcjonowania Sieci – poprzez wysłanie maila na adres monitoringpunktow@mfipr.gov.pl.

………………….

 

 
 

…………………..

Warszawa 2020-03-16

Pani/Pan
Okręgowy Inspektor Pracy
– wszyscy –
dotyczy: stanowiska Głównego Inspektora Pracy w sprawie obowiązku terminowego
kierowania pracowników na profilaktyczne badania lekarskie oraz terminowego
przeprowadzania szkoleń w dziedzinie bhp
Stanowisko Głównego Inspektora Pracy w zakresie

…………………….

Kierownictwo Izb Rzemieślniczych

Szanowni Państwo,

poniżej załączamy do wiadomości i wykorzystania informację uzyskaną z Biura Rzecznika MŚP nt. zmian wprowadzonych w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych w zakresie tzw. Małego ZUS-u plus. W materiale  znajdują się najważniejsze informacje nt. warunków korzystania z preferencyjnego opłacania składek na ubezpieczenia społeczne (mały ZUS i mały zus plus) oraz terminów zgłaszania się do tych ubezpieczeń. Uprzejmie prosimy o upowszechnienie informacji wśród organizacji cechowych i przedsiębiorców.

Zmiany w ustawie „Mały ZUS- Plus”

Szanowni Państwo,
Uprzejmie informuję, że Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej w piątek 27 grudnia 2019 r. podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej, która rozszerza tzw. Mały ZUS.Uchwalona nowelizacja ustawy ubezpieczeniowej (ustawa zmieniająca), która zacznie obowiązywać 1 lutego 2020 roku, poszerzy tzw. „Mały ZUS” stosowany od 2019 r. i zwiększy grono przedsiębiorców uprawnionych do płacenia składek preferencyjnych. Zmianie uległ art. 18c ustawy z dnia 13 października 1998 r., o systemie ubezpieczeń społecznych (tj., Dz. U. z 2019 poz. 300, dalej jako: „ustawa systemowa”), co należy interpretować w ten sposób, że „Mały ZUS” zostanie zastąpiony „Małym ZUS-em Plus”. W znowelizowanym art. 18c ustawy systemowej zrezygnowano z ustalania progu wysokości przychodu przedsiębiorcy w poprzednim roku kalendarzowym, umożliwiającego skorzystanie z ulgi, w oparciu o wskaźnik  kwoty minimalnego wynagrodzenia obowiązującego w grudniu poprzedniego roku pomnożony przez 30. Po zmianach, próg uprawniający do preferencyjnych składek płaconych od lutego 2020 r., będzie wynosił 120 000 zł przychodu przedsiębiorcy za miniony rok kalendarzowy (czyli 2019).  Ustawodawca przesądził też, że ustalenie podstawy wymiaru składek odbywać się będzie na podstawie dochodu przedsiębiorcy.Na mocy nowych przepisów, podstawę wymiaru składek ubezpieczony będzie ustalać na dany rok kalendarzowy, mnożąc przeciętny miesięczny dochód z działalności gospodarczej uzyskany w poprzednim roku kalendarzowym, obliczony według przepisów ustawy, przez współczynnik 0,5. Z kolei w przypadku przedsiębiorców, do których w poprzednim roku kalendarzowym miały zastosowanie przepisy dotyczące zryczałtowanego podatku dochodowego w formie karty podatkowej, i którzy nie korzystali ze zwolnienia sprzedaży od podatku od towarów i usług:

  1. a) rocznym przychodem z działalności gospodarczej uzyskanym w poprzednim roku kalendarzowym będzie wartość sprzedaży, o której mowa w art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004, Nr 54, poz. 535 ze zm.,), podlegającej opodatkowaniu tym podatkiem, bez kwoty tego podatku,
  2. b) rocznym dochodem z działalności gospodarczej uzyskanym w poprzednim roku kalendarzowym, będzie roczny przychód, pomnożony przez współczynnik 0,5.

W przypadku zaś przedsiębiorców, do których w poprzednim roku kalendarzowym miały zastosowanie przepisy dotyczące zryczałtowanego podatku dochodowego w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, rocznym dochodem z działalności gospodarczej uzyskanym w poprzednim roku kalendarzowym, będzie roczny przychód pomnożony przez współczynnik 0,5.

Warunkiem uzyskania prawa do „Małego ZUS-u Plus” jest, by przedsiębiorca prowadził działalność w ubiegłym roku kalendarzowym przez co najmniej 60 dni. Z obniżki składek nie skorzystają przedsiębiorcy, którzy rozliczali się w 2019 r. w formie karty podatkowej i jednocześnie korzystali ze zwolnienia sprzedaży z podatku VAT.

Oprócz dotychczasowego obowiązku przedkładania przez przedsiębiorcę informacji o rocznym przychodzie z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej oraz o podstawie wymiaru składek, powinien on przekazywać dane dotyczące dochodu oraz form opodatkowania. Te dodatkowe informacje przedsiębiorcy będą składać – tak jak dotychczas – w imiennym raporcie miesięcznym albo w deklaracji rozliczeniowej.

Poprawki do projektu ustawy o „Małym ZUS PLUS” zgłaszał Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców, a Sejm przyjął proponowaną zmianę dotyczącą zobowiązania ZUS do zasięgania dodatkowych informacji potwierdzających przychody i dochody bezpośrednio z Krajowej Administracji Skarbowej, zamiast żądania tych informacji od przedsiębiorcy.

Obniżone składki będzie można opłacać maksymalnie przez 36 miesięcy (3 lata) w ciągu kolejnych 60 miesięcy (5 lat) prowadzenia działalności.

Zasady ustalania obowiązku ubezpieczeń społecznych w przypadku zbiegu tytułów do ubezpieczeń pozostają bez zmian. Podobnie nie ulegnie zmianie kolejność korzystania przez przedsiębiorców z dotychczasowych ulg w opłacaniu składek.

Przykład 1. Przedsiębiorca, który w 2019 r. nie miał prawa do „Małego ZUS”, (jego przychód z biznesu za 2018 rok był wyższy niż 63 000 zł), a będzie je miał w styczniu 2020 r., (jego przychód z biznesu za 2019 rok nie przekroczy 67 500 zł), chcąc skorzystać z ulgi w styczniu 2020 r., w oparciu o dotychczasowe zasady, będzie miał obowiązek zgłosić się do ZUS w ciągu 7 dni od dnia nabycia tych uprawnień, tj. najpóźniej do dnia 8 stycznia 2020 r.

Przykład 2. Osoba, która w 2019 r. spełniała warunki do opłacania „małego ZUS” i będzie je spełniać w styczniu 2020 r., na dotychczasowych zasadach, nie musi zgłaszać się na nowo do ZUS. Musi jednak złożyć dokumenty rozliczeniowe za styczeń 2020 r., na dotychczasowych zasadach, to jest raporty i/lub deklarację w terminie do 10 lub 15 stycznia 2020 r. Jeśli tego nie zrobi, dla ZUS będzie to oznaczać, że rezygnuje z ulgi.

Przykład 3. Przedsiębiorca, który na 2020 r. ustalał najniższą podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe zgodnie z dotychczasowym brzmieniem ustawy i korzysta z uprawnień „Mały ZUS”, po wejściu w życie nowych przepisów ustali podstawę wymiaru składek na te ubezpieczenia zgodnie z „Mały ZUS-Plus”,  bez złożenia zgłoszenia wyrejestrowania i ponownego zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych. W takim przypadku przedsiębiorca przekaże informację ZUS, o zastosowanych formach opodatkowania, o rocznym przychodzie, rocznym dochodzie itp., odpowiednio w imiennym raporcie miesięcznym albo w deklaracji rozliczeniowej, składanych za styczeń 2020 r., oraz za luty 2020 r. w terminach określonych w ustawie systemowej.

Przykład 4. Przedsiębiorcy, którzy od lutego 2020 r., chcą skorzystać z prawa do opłacania składek w ramach „Mały ZUS-Plus”, a dotychczas nie korzystali z uprawnień Mały ZUS (ich przychód za 2019 rok był wyższy niż 67 500 zł, a mniejszy niż 120 000 zł),  powinni dokonać stosownego zgłoszenia do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w terminie do końca lutego 2020 r

 

…………………………

Szanowni Państwo,

Kujawsko-Pomorska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy informuje  o możliwości uzyskania przez polskich przedsiębiorców dofinansowania na działania promujące i wspierające eksport.

W ramach realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju projektu, udzielane są polskim przedsiębiorcom – w formule de minimis – dotacje na uzyskanie certyfikatu wyrobu, publikację wydawnictw, organizację konferencji/szkoleń/seminariów oraz udział w targach/wystawach.

Szczegółowe informacje dostępne są na naszej stronie internetowej https://www.gov.pl/web/rozwoj/instrumenty-wsparcia-eksportu

Zapraszamy do udziału projekcie w 2020 r.

………………………………

Szanowni Państwo,

W nawiązaniu do ustaleń z posiedzenia Ogólnopolskiej Komisji Fryzjersko-Kosmetycznej podczas którego omówione zostały uwagi naszego środowiska do Projektu rozporządzenia regulującego szczegółowe wymagania sanitarnohigieniczne dla zakładów fryzjerskich, kosmetycznych, tatuażu i odnowy biologicznej chcielibyśmy zaprosić Państwa  po raz kolejny do udziału w prowadzonych konsultacjach poprzez wyrażanie swoich opinii, uwag lub komentarzy.

Aby wyrazić swoją opinię na panelu konsultacyjnym na stronie www.zrp.pl (zakładka „Monitorowanie prawa gospodarczego przez organizacje rzemiosła”) należy najpierw wybrać tematykę konsultacji „Prawo gospodarcze ogólne” lub „Prawo branżowe”, następnie przejść do wybranego projektu aktu prawnego i kliknąć ikonę w prawym dolnym rogu „dołącz do dyskusji”. Po przeczytaniu opisu aktu prawnego i/lub ściągnięciu jego pełnej wersji należy kliknąć ikonę w prawym dolnym rogu „dodaj opinię”. Można także dołączyć do dyskusji poprzez kliknięcie ikony „dołącz do dyskusji” po prawie stronie tytułu omawianego aktu prawnego.

 Opinie i uwagi do Projektu rozporządzenia regulującego szczegółowe wymagania sanitarnohigieniczne dla zakładów fryzjerskich, kosmetycznych, tatuażu i odnowy biologicznej zbieramy pod następującym linkiem:

 https://rzemioslooprawie.zrp.pl/projekt-rozporzadzenia-ministra-zdrowia-w-sprawie-szczegolowych-wymagan-sanitarnohigienicznych-przy-swiadczeniu-uslug-fryzjerskich-kosmetycznych-tatuazu-i-odnowy-biologicznej/

 Pozdrawiam,

Dorota Malinowska

Starszy Specjalista
Zespół Rozwoju i Komunikacji

Związek Rzemiosła Polskiego
ul. Miodowa 14, 00-246 Warszawa

Tel. +48 22 50 44 314 | d.malinowska@zrp.pl | www: zrp.pl

……………………………………

Zmiany w podatkach 2019- 2020

…………………………………….

www.kujawypomorze.p

Dzień dobry.

Poniżej przesyłam informację na temat możliwości dofinansowania szkoleń ze środków Regionalnego Funduszu Szkoleniowego utworzonego przez Urząd Marszałkowski.

Z poważaniem

Karolina Sukniak

Asystentka Zarządu

 Kujawsko-Pomorska Izba
Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy
ul. Piotrowskiego 11; 85-098 Bydgoszcz

tel. 52 322 12 77 Fax. 52 322 14 23
e-mail: sekretariat@izbarzem.pl

 

From: Beata Krzemińska <B.Krzeminska@kujawsko-pomorskie.pl>
Sent: Friday, August 9, 2019 8:14 AM
Subject: Fundusz szkoleniowy dla firm i pracowników

Fundusz szkoleniowy dla pracowników

Nawet 5000 złotych na podniesienie kwalifikacji jednego pracownika mogą otrzymać kujawsko-pomorskie małe i średnie przedsiębiorstwa. Jest to możliwe poprzez Regionalny Fundusz Szkoleniowy, utworzony przez Urząd Marszałkowski i koordynowany przez marszałkowską Toruńską Agencję Rozwoju Regionalnego. Kolejny nabór wniosków dla firm TARR rozpocznie 4 września.

Dzięki Regionalnemu Funduszowi Szkoleniowemu małe i średnie przedsiębiorstwa mogą wybrać dobrany za każdym razem indywidualny, skrojony na miarę pakiet prorozwojowego wsparcia. To szansa także dla pracowników tych firm, którzy korzystają z możliwości profesjonalnego rozwoju. Celujemy w sektory o najwyższym potencjale generowania miejsc pracy, pamiętając o pracownikach w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

Ze wsparcia w ramach całego projektu skorzysta 1,5 tysiąca firm i ponad 6 tysięcy zatrudnionych, w tym osoby w wieku 50 plus i osoby o niskich kwalifikacjach. Dofinansowanie, w wysokości 50-80 proc. poniesionych kosztów, można przeznaczyć na fachowe szkolenia i studia podyplomowe pracowników oraz wsparcie doradczo-szkoleniowe dla managementu ukierunkowane na rozwój, zmianę profilu działalności i optymalizację zarządzania w firmie. System funkcjonuje w oparciu o podejście popytowe – przedsiębiorcy sami będą wybierać to, co jest im najbardziej potrzebne, a także podmioty, którym powierzą wykonanie usług (z bazy usług rozwojowych stworzonej przez rządową Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl).

Uzyskanie pieniędzy (na zasadzie refundacji poniesionych wydatków) jest bardzo proste – przedsiębiorcy skorzystają z konsultacji fachowego doradcy (osobiście w jednym z pięciu punktów kontaktowych, telefonicznie, mailowo lub online za pomocą interaktywnego formularza), który pomoże zdiagnozować potrzeby, a w razie konieczności także przygotować wniosek o dotację. Sama dotacja jest zależna od wielkości firmy – od 10 tysięcy (dla mikroprzedsiębiorstw) do 30 tysięcy złotych (dla średnich przedsiębiorstw).

Do rozdysponowania jest 20 mln złotych, a naboru wniosków są prowadzone w rundach konkursowych. Środki dostępne w ramach projektu pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego. Więcej informacji o projekcie na stronie TARR.

Beata Krzemińska

rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego

 9 sierpnia 2019 r.

………………….

Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia informuje o możliwości pozyskania środków na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy w ramach projektu Aktywna Kobieta, Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020, Pod działanie 8.2.1 „Wsparcie na rzecz podniesienia poziomu aktywności zawodowej osób pozostających bez zatrudnienia”.

Środki na aktywację zawodową kobiet

………………

Szanowni Państwo

Kujawsko-Pomorska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy zaprasza w imieniu Urzędu Zamówień Publicznych na FORUM PRAKTYK BRANŻOWYCH udostępnione pod adresem https://www.uzp.gov.pl/baza-wiedzy/dobre-praktyki/forum-praktyk-branzowych

Wymiana wiedzy i dzielenie się doświadczeniami powinny być postrzegane przez pryzmat obowiązku wykonywanego w celu dotrzymywania standardów inwestycji realizowanych w drodze zamówień publicznych oraz zapewnienia odpowiedniej jakości usług i dostaw im towarzyszących, jak również nabywanych w celu realizacji zadań publicznych.

Obowiązek ten adresowany jest przede wszystkim do podmiotów uczestniczących w systemie zamówień publicznych, zrzeszających przedstawicieli poszczególnych branż, uczestniczących w kształtowaniu i zapewnieniu warunków do wykonywania specjalistycznej działalności, w tym w ramach współdziałania z innymi podmiotami, w szczególności organami administracji publicznej.

Wobec faktu, że w interesie podmiotów, które reprezentują m.in. przedsiębiorców leży upowszechnianie i utrwalanie dobrych praktyk, liczy się na aktywności także organizacji rzemieślniczych na Forum Praktyk Branżowych. Istotny i wciąż problematyczny jest temat umów w zamówieniach publicznych. Stanowią one fundament zamówienia publicznego, a właściwie kształtowanie wzajemnych praw i obowiązków stron często decyduje o jakości i efektywności przedmiotu zamówienia. Z tego też względu Urząd Zamówień Publicznych szczególnej uwadze poleca temat umów.

Urząd Zamówień Publicznych zachęca także do dzielenia się na Forum Praktyk Branżowych wiedzą, doświadczeniami i wzorami, które mogą posłużyć do ukształtowania właściwej i dobrej praktyki zamówieniowej. Materiały do zamieszczenia na Forum należy przesłać na adres: praktyki_branozwe@uzp.gov

…………………………….

Uprzejmie informujemy, że Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach II i III osi priorytetowej Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020 (PO IR).  Więcej informacji pod nr telefonu: 56 62 18 341.   oraz na stronie internetowej http://www.mojregion.eu/index.php/rpo/szkolenia-i-konferencje?mmid=212.

Z poważaniem

Kamil Błaszczyk

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Pl. Teatralny 2
87-100 Toruń
tel. (056) 62 18 341

Godziny otwarcia Punktu:

poniedziałki, wtorki 7.30-17.30

środy, czwartki, piątki 7.30-15.30

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich jest koordynowany przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.

Informacje udzielone przez pracowników Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich nie stanowią oficjalnego stanowiska Instytucji Zarządzających, Pośredniczących i Wdrażających poszczególne Programy Operacyjne i nie mogą stanowić podstawy do formułowania jakichkolwiek roszczeń, a także nie stanowią oferty w rozumieniu prawa polskiego. Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich ani jego pracownicy nie odpowiadają za błędną interpretację udzielonych informacji, ani za następstwa czynności podjętych na ich podstawie.

Zachęcamy również do podzielenia się Państwa opiniami dotyczącymi funkcjonowania Sieci – poprzez wysłanie maila na adres monitoringpunktow@mr.gov.pl .

………………………….

Komunikat do przedsiębiorców

Zmiany w okresie przechowywania akt pracowniczych

Od 1 stycznia 2019 r. będzie Ci łatwiej przechowywać

akta pracownicze pracowników i zleceniobiorców.

Decyzja o przechowywaniu i archiwizacji dokumentów

Ważne

Jeżeli złożysz oświadczenie o zamiarze przekazania raportów informacyjnych i przynajmniej jeden raport informacyjny, to nie wycofasz już oświadczenia. Będziesz więc składać raporty informacyjne za wszystkich ubezpieczonych zatrudnionych przez Ciebie w latach 1999–2018.

Od stycznia 2019 r. nowe dokumenty przekazywane do ZUS

 ZUS RPA – imienny raport miesięczny o przychodach i wykonywaniu pracy nauczycielskiej – nowy dokument

Od stycznia 2019r . będziesz przekazywać raport ZUS RPA

 

Zmienią się dwa formularze rozliczeniowe

ZUS DRA – deklaracja rozliczeniowa. W dokumencie zostanie usunięty blok VI – rozliczenie części IV i V (czyli rozliczenie składek na ubezpieczenia społeczne oraz świadczeń podlegających rozliczeniu
w ciężar składak na ubezpieczenia społeczne). Dodany zostanie blok IX – zestawienie należnych składek do zwrotu lub zapłaty. W bloku tym będziesz rozliczać:

  • składki na ubezpieczenia społeczne,

  • składki na ubezpieczenie zdrowotne,

  • składki na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych i Fundusz Emerytur Pomostowych,

  • wypłacone świadczenia, które podlegają rozliczeniu w ciężar składek na ubezpieczenia społeczne.

ZUS ZWUA – wyrejestrowanie z ubezpieczeń. W tym dokumencie zostanie dodany nowy blok V, który dotyczy rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy albo stosunku służbowego.

Systemy kadrowo-płacowe

Jeżeli korzystasz z programu kadrowo-płacowego, musisz go uaktualnić o dane, które będziesz przekazywać

do ZUS zgodnie z nowymi przepisami. Jeśli zatem Twój program nie zapisuje wymaganych danych, musisz go zmienić w tym zakresie.

Krótko o tym co najważniejsze

Więcej informacji na stronie www.e-akta.gov.pl

……….

Kształcenie zawodowe, informacje w zakładce nauka zawodu.

Egzaminy, mistrzowskie, czeladnicze, sprawdzające, więcej na stronie www.izbarzem.pl

Przewodnik, dla mistrza szkolącego , więcej na stronie www.izbarzem.pl

Akty prawne dotyczące szkolenia, więcej na stronie www.izbarzem.pl

Państwowa Inspekcja Pracy ”Pracownik młodociany

Doradztwo, Cech Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości Toruń Św. Katarzyny 11
tel  . 56 6522271.

Nasze adresy e-mail sekretariat@cech.com.pl . dyrektor@cech.com.pl . prezes@cech.com.pl

Chcesz otrzymywać aktualne informacje o zmianach podaj nam swój adres e-mail

Nowa Firma
Wiadomości niezbędne aby założyć firmę znajdziesz na stronie www.firmy-24.pl/jak-zalozyc-firme

Najniższe wynagrodzenie w 2020 r wynosi 2600,00 zł

Wynagrodzenia i inne wiadomości na stronie www.vat.pl

Wynagrodzenia uczniów od 1.01.2019r do 30.11.2019r
1 rok – 183,21 zł
2 rok – 229,01 zł
3 rok – 274,81 zł

Wysokość minimalnych  składek ZUS 2020 r – właściciela firmy

 

Podstawa wymiaru Składki ZUS 2020
Społ. Zdrow. F. Pr.
za okres 01-01.2020 Ubezpieczenia społeczne Ubezpieczenie
zdrowotne
Fundusz Pracy
Emer. Rent. Chor. Wyp.
612,19 zł 250,90 zł 76,84 zł 52,37 zł 362,34 zł 76,84 zł

 

W przypadku nowych przedsiębiorców (działalność gospodarcza prowadzona krócej niż 2 lata) wysokość składek ZUS uzależniona jest od minimalnego wynagrodzenia za pracę. W 2020 roku płaca minimalna wynosić będzie 2600 zł,  warunki kalkulacja na stronie   http://www.zus.pl

Funduszu pracy nowi przedsiębiorcy nie opłacają

Mały ZUS dla przedsiębiorców o niskich przychodach  warunki kalkulacja na stronie  www.zus.pl

Granica przychodu 20000,00zł zobowiązuje do instalacji kasy fiskalnej
więcej informacji www.vat.pl

VAT od zakupu samochodu osobowego odliczenia od paliwa kilometrówki
informacja na stronie www.vat.pl

Podmioty zwolnione z-VAT – limit sprzedaży

Zwolnienia z podatku VAT

Kalkulator limitu uprawniającego
do zwolnienia z VAT dostępny jest
w serwisie www.kalkulator.gofin.pl

Podatek VAT + ZUS +PIT

Wynagrodzenia , ryczałty , diety, kadry, ZUS nowe firmy, PIT, kalendarium,terminy płatności,
rachunkowość limity, amortyzacja, kwota graniczna płatności gotówkowej, sprawozdania finansowe, odsetki, sprawozdania finansowe jednostki mikro, zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, kalkulatory , Urzędy Skarbowe, adresy i konta bankowe Urzędów Skarbowych,
kontrola skarbowa adresy numery telefonów,

Przedstawione powyższe tematy oraz wiele innych znajdziesz na stronie www.vat.pl

Fundusze Europejskie szukaj na stronie http://www.mojregion.eu/

Nabór dla przedsiębiorców w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjny Rozwój na lata 2014-2020. – Kredyt na innowacje technologiczne.
Kujawsko – Pomorska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy informuje o naborze dla przedsiębiorców w ramach Program Operacyjnego Innowacyjny Rozwój na lata 2014-2020. + więcej

Dane kontaktowe

CECH RZEMIOSŁ RÓŻNYCH
87-100 Toruń
ul. Św. Katarzyny 9/11

tel. (56) 65-222-71 (Zarzad)
tel/fax (56) 65 222 30 (Szkolenia)

Sekretariat
sekretariat@cech.com.pl

Dyrektor
dyrektor@cech.com.pl

Starszy Cechu
prezes@cech.com.pl

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.

Menu Title