tel. (56) 65-222-71 (Zarząd) | tel./fax (xx) xx-xxx-xx (Szkolenia)

Aktualności Cechu Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości

Godziny pracy biura Cechu  

Zapraszamy w godzinach  8 – 15

Konto Bankowe    63 9511 0000 2001 0001 5626 0001

_______________________

Kierownictwo Izb Rzemieślniczych

Szanowni Państwo,

poniżej załączamy do wiadomości i wykorzystania informację uzyskaną z Biura Rzecznika MŚP nt. zmian wprowadzonych w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych w zakresie tzw. Małego ZUS-u plus. W materiale  znajdują się najważniejsze informacje nt. warunków korzystania z preferencyjnego opłacania składek na ubezpieczenia społeczne (mały ZUS i mały zus plus) oraz terminów zgłaszania się do tych ubezpieczeń. Uprzejmie prosimy o upowszechnienie informacji wśród organizacji cechowych i przedsiębiorców.

Zmiany w ustawie „Mały ZUS- Plus”

Szanowni Państwo,
Uprzejmie informuję, że Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej w piątek 27 grudnia 2019 r. podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej, która rozszerza tzw. Mały ZUS.Uchwalona nowelizacja ustawy ubezpieczeniowej (ustawa zmieniająca), która zacznie obowiązywać 1 lutego 2020 roku, poszerzy tzw. „Mały ZUS” stosowany od 2019 r. i zwiększy grono przedsiębiorców uprawnionych do płacenia składek preferencyjnych. Zmianie uległ art. 18c ustawy z dnia 13 października 1998 r., o systemie ubezpieczeń społecznych (tj., Dz. U. z 2019 poz. 300, dalej jako: „ustawa systemowa”), co należy interpretować w ten sposób, że „Mały ZUS” zostanie zastąpiony „Małym ZUS-em Plus”. W znowelizowanym art. 18c ustawy systemowej zrezygnowano z ustalania progu wysokości przychodu przedsiębiorcy w poprzednim roku kalendarzowym, umożliwiającego skorzystanie z ulgi, w oparciu o wskaźnik  kwoty minimalnego wynagrodzenia obowiązującego w grudniu poprzedniego roku pomnożony przez 30. Po zmianach, próg uprawniający do preferencyjnych składek płaconych od lutego 2020 r., będzie wynosił 120 000 zł przychodu przedsiębiorcy za miniony rok kalendarzowy (czyli 2019).  Ustawodawca przesądził też, że ustalenie podstawy wymiaru składek odbywać się będzie na podstawie dochodu przedsiębiorcy.Na mocy nowych przepisów, podstawę wymiaru składek ubezpieczony będzie ustalać na dany rok kalendarzowy, mnożąc przeciętny miesięczny dochód z działalności gospodarczej uzyskany w poprzednim roku kalendarzowym, obliczony według przepisów ustawy, przez współczynnik 0,5. Z kolei w przypadku przedsiębiorców, do których w poprzednim roku kalendarzowym miały zastosowanie przepisy dotyczące zryczałtowanego podatku dochodowego w formie karty podatkowej, i którzy nie korzystali ze zwolnienia sprzedaży od podatku od towarów i usług:

  1. a) rocznym przychodem z działalności gospodarczej uzyskanym w poprzednim roku kalendarzowym będzie wartość sprzedaży, o której mowa w art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004, Nr 54, poz. 535 ze zm.,), podlegającej opodatkowaniu tym podatkiem, bez kwoty tego podatku,
  2. b) rocznym dochodem z działalności gospodarczej uzyskanym w poprzednim roku kalendarzowym, będzie roczny przychód, pomnożony przez współczynnik 0,5.

W przypadku zaś przedsiębiorców, do których w poprzednim roku kalendarzowym miały zastosowanie przepisy dotyczące zryczałtowanego podatku dochodowego w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, rocznym dochodem z działalności gospodarczej uzyskanym w poprzednim roku kalendarzowym, będzie roczny przychód pomnożony przez współczynnik 0,5.

Warunkiem uzyskania prawa do „Małego ZUS-u Plus” jest, by przedsiębiorca prowadził działalność w ubiegłym roku kalendarzowym przez co najmniej 60 dni. Z obniżki składek nie skorzystają przedsiębiorcy, którzy rozliczali się w 2019 r. w formie karty podatkowej i jednocześnie korzystali ze zwolnienia sprzedaży z podatku VAT.

Oprócz dotychczasowego obowiązku przedkładania przez przedsiębiorcę informacji o rocznym przychodzie z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej oraz o podstawie wymiaru składek, powinien on przekazywać dane dotyczące dochodu oraz form opodatkowania. Te dodatkowe informacje przedsiębiorcy będą składać – tak jak dotychczas – w imiennym raporcie miesięcznym albo w deklaracji rozliczeniowej.

Poprawki do projektu ustawy o „Małym ZUS PLUS” zgłaszał Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców, a Sejm przyjął proponowaną zmianę dotyczącą zobowiązania ZUS do zasięgania dodatkowych informacji potwierdzających przychody i dochody bezpośrednio z Krajowej Administracji Skarbowej, zamiast żądania tych informacji od przedsiębiorcy.

Obniżone składki będzie można opłacać maksymalnie przez 36 miesięcy (3 lata) w ciągu kolejnych 60 miesięcy (5 lat) prowadzenia działalności.

Zasady ustalania obowiązku ubezpieczeń społecznych w przypadku zbiegu tytułów do ubezpieczeń pozostają bez zmian. Podobnie nie ulegnie zmianie kolejność korzystania przez przedsiębiorców z dotychczasowych ulg w opłacaniu składek.

Przykład 1. Przedsiębiorca, który w 2019 r. nie miał prawa do „Małego ZUS”, (jego przychód z biznesu za 2018 rok był wyższy niż 63 000 zł), a będzie je miał w styczniu 2020 r., (jego przychód z biznesu za 2019 rok nie przekroczy 67 500 zł), chcąc skorzystać z ulgi w styczniu 2020 r., w oparciu o dotychczasowe zasady, będzie miał obowiązek zgłosić się do ZUS w ciągu 7 dni od dnia nabycia tych uprawnień, tj. najpóźniej do dnia 8 stycznia 2020 r.

Przykład 2. Osoba, która w 2019 r. spełniała warunki do opłacania „małego ZUS” i będzie je spełniać w styczniu 2020 r., na dotychczasowych zasadach, nie musi zgłaszać się na nowo do ZUS. Musi jednak złożyć dokumenty rozliczeniowe za styczeń 2020 r., na dotychczasowych zasadach, to jest raporty i/lub deklarację w terminie do 10 lub 15 stycznia 2020 r. Jeśli tego nie zrobi, dla ZUS będzie to oznaczać, że rezygnuje z ulgi.

Przykład 3. Przedsiębiorca, który na 2020 r. ustalał najniższą podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe zgodnie z dotychczasowym brzmieniem ustawy i korzysta z uprawnień „Mały ZUS”, po wejściu w życie nowych przepisów ustali podstawę wymiaru składek na te ubezpieczenia zgodnie z „Mały ZUS-Plus”,  bez złożenia zgłoszenia wyrejestrowania i ponownego zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych. W takim przypadku przedsiębiorca przekaże informację ZUS, o zastosowanych formach opodatkowania, o rocznym przychodzie, rocznym dochodzie itp., odpowiednio w imiennym raporcie miesięcznym albo w deklaracji rozliczeniowej, składanych za styczeń 2020 r., oraz za luty 2020 r. w terminach określonych w ustawie systemowej.

Przykład 4. Przedsiębiorcy, którzy od lutego 2020 r., chcą skorzystać z prawa do opłacania składek w ramach „Mały ZUS-Plus”, a dotychczas nie korzystali z uprawnień Mały ZUS (ich przychód za 2019 rok był wyższy niż 67 500 zł, a mniejszy niż 120 000 zł),  powinni dokonać stosownego zgłoszenia do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w terminie do końca lutego 2020 r.

Wprowadzone zmiany pozwolą objąć stosunkowo szeroką grupę jednostek, dla których opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne stanowiło dotychczas istotną barierę prowadzenia działalności gospodarczej.

Przedsiębiorcy, którzy będą po raz pierwszy korzystać z tej formy rozliczania składek na ubezpieczenia społeczne zobowiązani są do złożenia stosownego zgłoszenia do ZUS w terminie do końca lutego 2020 r.

 

Z poważaniem,

Katarzyna Golec
Starszy Sekretarz w Zespole ds. obsługi Rady Przedsiębiorców
e-mail: rada.przedsiebiorcow@rzecznikmsp.gov.pl
tel. 22 123 70 78

……………………………………

PIT, CIT i VAT w 2020 roku na odrębny mikro rachunek podatnika

Powyższe podatki za   Grudzień 2019r płatne już na wygenerowany mikrorachunek

Każdy podatnik i płatnik będzie od 1 stycznia 2020 r. wpłacał PIT, CIT i VAT na jedno indywidualne konto, które powinien sam wygenerować.  Inne należności podatkowe, w tym, min:  pcc, spadki i darowizny, akcyzę będą wpłacane na  dotychczasowych zasadach.

Rozlicznie podatkowe za pośrednictwem tego rachunku będzie dotyczyło nie tylko przedsiębiorców, ale i innych podatników, np. zatrudnionych na umowę o  pracę, czy osiągających przychody z najmu. Zatem, jeśli np. pracownik wykaże w zeznaniu rocznym (PIT-37) niedopłatę w podatku dochodowym – wpłaca ją na osobisty mikrorachunek.

Wygenerowanie mikro rachunku odbywa się poprzez  stronę Ministerstwa Finansów:  www.podatki.gov.pl (pole „Generuj”). Następnie należy podać  swój numer identyfikacyjny (PESEL (osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej lub niebędące zarejestrowanymi podatnikami VAT), lub NIP (pozostali podatnicy). O swoim mikrorachunku można uzyskać także informację  w urzędzie skarbowym.

…………………………

Szanowni Państwo,

Kujawsko-Pomorska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy informuje  o możliwości uzyskania przez polskich przedsiębiorców dofinansowania na działania promujące i wspierające eksport.

W ramach realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju projektu, udzielane są polskim przedsiębiorcom – w formule de minimis – dotacje na uzyskanie certyfikatu wyrobu, publikację wydawnictw, organizację konferencji/szkoleń/seminariów oraz udział w targach/wystawach.

Szczegółowe informacje dostępne są na naszej stronie internetowej https://www.gov.pl/web/rozwoj/instrumenty-wsparcia-eksportu

Zapraszamy do udziału projekcie w 2020 r.

……………………

Nowy obowiązek

Proszę zwrócić uwagę na nowy obowiązek dla firm m.in. zakładów rzemieślniczych.
Obowiązkowy rejestr B.D.O przy U.Marszałkowskim. Opłata 100 zł rocznie.

Brak rejestracji do 01.01.2020 to kara do 1 mln.zł.

wniosek_o_wpis_do_rejestru_bdo__od_15.01.2019

………………………

FUNDUSZE NORWESKIE – 7 stycznia rozpoczyna się nabór wniosków

Szanowni Państwo,

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłasza nabór wniosków o wsparcie w realizacji projektów w ramach programu „Rozwój przedsiębiorczości i Innowacje” finansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021. Wnioski będą przyjmowane od 7 stycznia do 31 marca 2020 r.

Program będzie wspierał polskich przedsiębiorców realizujących projekty w trzech obszarach tematycznych:

W ramach Programu uruchomiono również schemat małych grantów dla przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego wspierane będą projekty z trzech powyższych obszarów.

Wnioski o udzielenie wsparcia będzie można składać w terminie od 7 stycznia do 31 marca 2020 r. (do godz. 16:00:00 w ostatnim dniu naboru).

Szczegóły: https://www.parp.gov.pl/funduszenorweskie

Z poważaniem

Izabela Goślińska

Starszy Specjalista ds.promocji i przedsiębiorczości

Kujawsko-Pomorskiej Izby

Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy

85-098 Bydgoszcz, ul. Piotrowskiego 11,

tel. 52 349-35-06, fax. 52 322-14-23

www.izbarzem.pl, e-mail: izabela.goslinska@izbarzem.pl

W związku z art. 13 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27.04.2016 r. (Dz. Urz. UE L 119.s.1) informujemy, iż Administratorem danych osobowych jest Kujawsko-Pomorska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy, ul. Piotrowskiego 11, 85-098 Bydgoszcz. Dane osobowe będą przetwarzane w ramach realizacji zadań statutowych lub innych prawnie uzasadnionych interesów Kujawsko-Pomorskiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy. Ma Pan/Pani prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz – w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości – do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Kontakt z Administratorem: tel. 52 322-60-01, rodo@izbarzem.pl

Treść niniejszego maila skierowana jest wyłącznie do jego adresata.

W przypadku otrzymania niniejszego maila, nie będąc adresatem, proszę o jego usunięcie i poinformowanie nadawcy.

UWAGA: Ten dokument może zawierać informacje tajne lub poufne, przeznaczone tylko do wiadomości adresata. Zabrania się kopiowania oraz udostępniania tego dokumentu osobom trzecim oraz osobie odpowiedzialnej za dostarczenie tej informacji adresatowi. Jeżeli otrzymaliście Państwo ten dokument przez pomyłkę, prosimy o bezzwłoczne powiadomienie telefoniczne nadawcy.

CAUTION: Privileged/confidential information may be contained in this document and is intended only for the use of the addressee. If you are not the addressee, or the person responsible for delivering it to the person addressed, you may not copy or deliver this to anyone else. If you receive this document by mistake, please notify us immediately by telephone.

………………………………

Szanowni Państwo,

W nawiązaniu do ustaleń z posiedzenia Ogólnopolskiej Komisji Fryzjersko-Kosmetycznej podczas którego omówione zostały uwagi naszego środowiska do Projektu rozporządzenia regulującego szczegółowe wymagania sanitarnohigieniczne dla zakładów fryzjerskich, kosmetycznych, tatuażu i odnowy biologicznej chcielibyśmy zaprosić Państwa  po raz kolejny do udziału w prowadzonych konsultacjach poprzez wyrażanie swoich opinii, uwag lub komentarzy.

Aby wyrazić swoją opinię na panelu konsultacyjnym na stronie www.zrp.pl (zakładka „Monitorowanie prawa gospodarczego przez organizacje rzemiosła”) należy najpierw wybrać tematykę konsultacji „Prawo gospodarcze ogólne” lub „Prawo branżowe”, następnie przejść do wybranego projektu aktu prawnego i kliknąć ikonę w prawym dolnym rogu „dołącz do dyskusji”. Po przeczytaniu opisu aktu prawnego i/lub ściągnięciu jego pełnej wersji należy kliknąć ikonę w prawym dolnym rogu „dodaj opinię”. Można także dołączyć do dyskusji poprzez kliknięcie ikony „dołącz do dyskusji” po prawie stronie tytułu omawianego aktu prawnego.

 Opinie i uwagi do Projektu rozporządzenia regulującego szczegółowe wymagania sanitarnohigieniczne dla zakładów fryzjerskich, kosmetycznych, tatuażu i odnowy biologicznej zbieramy pod następującym linkiem:

 https://rzemioslooprawie.zrp.pl/projekt-rozporzadzenia-ministra-zdrowia-w-sprawie-szczegolowych-wymagan-sanitarnohigienicznych-przy-swiadczeniu-uslug-fryzjerskich-kosmetycznych-tatuazu-i-odnowy-biologicznej/

 Pozdrawiam,

Dorota Malinowska

Starszy Specjalista
Zespół Rozwoju i Komunikacji

Związek Rzemiosła Polskiego
ul. Miodowa 14, 00-246 Warszawa

Tel. +48 22 50 44 314 | d.malinowska@zrp.pl | www: zrp.pl

……………………………………

Zmiany w podatkach 2019- 2020

…………………………………….

www.kujawypomorze.p

 Dzień dobry.

Poniżej przesyłam informację na temat możliwości dofinansowania szkoleń ze środków Regionalnego Funduszu Szkoleniowego utworzonego przez Urząd Marszałkowski.

Z poważaniem

Karolina Sukniak

Asystentka Zarządu

 Kujawsko-Pomorska Izba
Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy
ul. Piotrowskiego 11; 85-098 Bydgoszcz

tel. 52 322 12 77 Fax. 52 322 14 23
e-mail: sekretariat@izbarzem.pl

 

From: Beata Krzemińska <B.Krzeminska@kujawsko-pomorskie.pl>
Sent: Friday, August 9, 2019 8:14 AM
Subject: Fundusz szkoleniowy dla firm i pracowników

Fundusz szkoleniowy dla pracowników

Nawet 5000 złotych na podniesienie kwalifikacji jednego pracownika mogą otrzymać kujawsko-pomorskie małe i średnie przedsiębiorstwa. Jest to możliwe poprzez Regionalny Fundusz Szkoleniowy, utworzony przez Urząd Marszałkowski i koordynowany przez marszałkowską Toruńską Agencję Rozwoju Regionalnego. Kolejny nabór wniosków dla firm TARR rozpocznie 4 września.

Dzięki Regionalnemu Funduszowi Szkoleniowemu małe i średnie przedsiębiorstwa mogą wybrać dobrany za każdym razem indywidualny, skrojony na miarę pakiet prorozwojowego wsparcia. To szansa także dla pracowników tych firm, którzy korzystają z możliwości profesjonalnego rozwoju. Celujemy w sektory o najwyższym potencjale generowania miejsc pracy, pamiętając o pracownikach w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

Ze wsparcia w ramach całego projektu skorzysta 1,5 tysiąca firm i ponad 6 tysięcy zatrudnionych, w tym osoby w wieku 50 plus i osoby o niskich kwalifikacjach. Dofinansowanie, w wysokości 50-80 proc. poniesionych kosztów, można przeznaczyć na fachowe szkolenia i studia podyplomowe pracowników oraz wsparcie doradczo-szkoleniowe dla managementu ukierunkowane na rozwój, zmianę profilu działalności i optymalizację zarządzania w firmie. System funkcjonuje w oparciu o podejście popytowe – przedsiębiorcy sami będą wybierać to, co jest im najbardziej potrzebne, a także podmioty, którym powierzą wykonanie usług (z bazy usług rozwojowych stworzonej przez rządową Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl).

Uzyskanie pieniędzy (na zasadzie refundacji poniesionych wydatków) jest bardzo proste – przedsiębiorcy skorzystają z konsultacji fachowego doradcy (osobiście w jednym z pięciu punktów kontaktowych, telefonicznie, mailowo lub online za pomocą interaktywnego formularza), który pomoże zdiagnozować potrzeby, a w razie konieczności także przygotować wniosek o dotację. Sama dotacja jest zależna od wielkości firmy – od 10 tysięcy (dla mikroprzedsiębiorstw) do 30 tysięcy złotych (dla średnich przedsiębiorstw).

Do rozdysponowania jest 20 mln złotych, a naboru wniosków są prowadzone w rundach konkursowych. Środki dostępne w ramach projektu pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego. Więcej informacji o projekcie na stronie TARR.

Beata Krzemińska

rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego

 9 sierpnia 2019 r.

………………….

Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia informuje o możliwości pozyskania środków na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy w ramach projektu Aktywna Kobieta, Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020, Poddziałanie 8.2.1 „Wsparcie na rzecz podniesienia poziomu aktywności zawodowej osób pozostających bez zatrudnienia”.

Środki na aktywację zawodową kobiet

………………

Szanowni Państwo,

Kujawsko-Pomorska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy w imieniu Szkoły Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie  serdecznie zaprasza do udziału w 10 min. badaniu ankietowym potrzeb rozwojowych małych i średnich przedsiębiorstw oraz oczekiwanych instrumentów wsparcia w województwie kujawsko-pomorskim. W efekcie badania oraz projektu powstaną nowe rodzaje instrumentów wsparcia przedsiębiorstw i zrealizowane zostaną ich pilotaże.

Niniejsze badanie składa się na projekt GOSPOSTRATEG, realizowany przez konsorcjum w składzie: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie (SGH). Udział w badaniu ma charakter anonimowy, a pozyskane informacje zostaną przedstawione wyłącznie w sposób zbiorczy.

Link do badania: https://limesurvey.sgh.waw.pl/index.php/675918?lang=pl

Wyniki badania zostaną na Państwa życzenie udostępnione formie raportu. Wypełniając ankietę w sposób przemyślany i rzetelny, przyczynią się Państwo do poprawy warunków prowadzenia biznesu w województwie kujawsko-pomorskim.

Zwracamy się prośbą do Cechów o rozpowszechnienie informacji o ankiecie wśród zrzeszonych.

Serdecznie zapraszamy

Izabela Goślińska

Starszy Specjalista ds.promocji i przedsiębiorczości

…………………….

Szanowni Państwo

Kujawsko-Pomorska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy zaprasza w imieniu Urzędu Zamówień Publicznych na FORUM PRAKTYK BRANŻOWYCH udostępnione pod adresem https://www.uzp.gov.pl/baza-wiedzy/dobre-praktyki/forum-praktyk-branzowych

Wymiana wiedzy i dzielenie się doświadczeniami powinny być postrzegane przez pryzmat obowiązku wykonywanego w celu dotrzymywania standardów inwestycji realizowanych w drodze zamówień publicznych oraz zapewnienia odpowiedniej jakości usług i dostaw im towarzyszących, jak również nabywanych w celu realizacji zadań publicznych.

Obowiązek ten adresowany jest przede wszystkim do podmiotów uczestniczących w systemie zamówień publicznych, zrzeszających przedstawicieli poszczególnych branż, uczestniczących w kształtowaniu i zapewnieniu warunków do wykonywania specjalistycznej działalności, w tym w ramach współdziałania z innymi podmiotami, w szczególności organami administracji publicznej.

Wobec faktu, że w interesie podmiotów, które reprezentują m.in. przedsiębiorców leży upowszechnianie i utrwalanie dobrych praktyk, liczy się na aktywności także organizacji rzemieślniczych na Forum Praktyk Branżowych. Istotny i wciąż problematyczny jest temat umów w zamówieniach publicznych. Stanowią one fundament zamówienia publicznego, a właściwie kształtowanie wzajemnych praw i obowiązków stron często decyduje o jakości i efektywności przedmiotu zamówienia. Z tego też względu Urząd Zamówień Publicznych szczególnej uwadze poleca temat umów.

Urząd Zamówień Publicznych zachęca także do dzielenia się na Forum Praktyk Branżowych wiedzą, doświadczeniami i wzorami, które mogą posłużyć do ukształtowania właściwej i dobrej praktyki zamówieniowej. Materiały do zamieszczenia na Forum należy przesłać na adres: praktyki_branozwe@uzp.gov.pl

Szanowni Państwo,

Kujawsko-Pomorska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy uprzejmie informuje, że Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) organizuje w różnych miastach Polski bezpłatne spotkania dla przedsiębiorców oraz przedstawicieli jednostek naukowych. Uczestnicy będą mogli zapoznać się z zasadami wsparcia w konkursach ogłaszanych przez NCBiR w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020.

 

Więcej o spotkaniu można dowiedzieć się na stronie internetowej https://www.ncbrdlafirm.pl/wszystkie-spotkania/ (na tej stronie dostępny jest też formularz rejestracyjny).

…………………………….

 

Uprzejmie informujemy, że Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach II i III osi priorytetowej Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020 (PO IR).  Więcej informacji pod nr telefonu: 56 62 18 341.   oraz na stronie internetowej http://www.mojregion.eu/index.php/rpo/szkolenia-i-konferencje?mmid=212.

Z poważaniem

Kamil Błaszczyk

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Pl. Teatralny 2
87-100 Toruń
tel. (056) 62 18 341

Godziny otwarcia Punktu:

poniedziałki, wtorki 7.30-17.30

środy, czwartki, piątki 7.30-15.30

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich jest koordynowany przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.

Informacje udzielone przez pracowników Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich nie stanowią oficjalnego stanowiska Instytucji Zarządzających, Pośredniczących i Wdrażających poszczególne Programy Operacyjne i nie mogą stanowić podstawy do formułowania jakichkolwiek roszczeń, a także nie stanowią oferty w rozumieniu prawa polskiego. Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich ani jego pracownicy nie odpowiadają za błędną interpretację udzielonych informacji, ani za następstwa czynności podjętych na ich podstawie.

Zachęcamy również do podzielenia się Państwa opiniami dotyczącymi funkcjonowania Sieci – poprzez wysłanie maila na adres monitoringpunktow@mr.gov.pl .

……………

Szanowni Państwo,

Urząd Zamówień Publicznych zwrócił się do Kujawsko-Pomorskiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy z prośbą o rozpowszechnienie i zachęcenie do wypełnia przez przedsiębiorców ankiety elektronicznej badającej przyczyny niskiego zainteresowania przedsiębiorców zamówieniami publicznymi.

Aktywni przedsiębiorcy oferujący usługi, wykonanie robót budowlanych czy dostawy produktów najlepiej znają powody ograniczonego zainteresowania zamówieniami publicznymi. Dlatego ich odpowiedzi pomogą określić bariery zniechęcające przedsiębiorców do ubiegania się o publiczne kontakty.

Ankieta dostępna jest na stronie http://ankieta.uzp.gov.pl/wykonawcy_konkurencyjnosc/

Jest ona anonimowa, a jaj wypełnienie nie zajmie więcej niż 5-10 minut.

Wyniki ankiety po analizie pomogą Urzędowi Zamówień Publicznych odpowiednio ukierunkować działania, aby udział krajowych przedsiębiorców w rynku zamówień publicznych był większy.

Zwracamy się uprzejmą prośbą do Cechów o przekazanie zrzeszonym firmom informacji o prowadzonym badaniu i zachęcenie do wypełnienia ankiety.

Z poważaniem,

Izabela Goślińska

Specjalista ds.promocji i przedsiębiorczości

Kujawsko-Pomorskiej Izby

Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy

85-098 Bydgoszcz, ul. Piotrowskiego 11,

tel. 52 349-35-06, fax. 52 322-14-23

www.izbarzem.pl, e-mail: izabela.goslinska@izbarzem.pl

………………………….

Komunikat do przedsiębiorców

Zmiany w okresie przechowywania akt pracowniczych

Od 1 stycznia 2019 r. będzie Ci łatwiej przechowywać

akta pracownicze pracowników i zleceniobiorców.

Decyzja o przechowywaniu i archiwizacji dokumentów

Ważne

Jeżeli złożysz oświadczenie o zamiarze przekazania raportów informacyjnych i przynajmniej jeden raport informacyjny, to nie wycofasz już oświadczenia. Będziesz więc składać raporty informacyjne za wszystkich ubezpieczonych zatrudnionych przez Ciebie w latach 1999–2018.

Od stycznia 2019 r. nowe dokumenty przekazywane do ZUS

 ZUS RPA – imienny raport miesięczny o przychodach i wykonywaniu pracy nauczycielskiej – nowy dokument

Od stycznia 2019r . będziesz przekazywać raport ZUS RPA

 

Zmienią się dwa formularze rozliczeniowe

ZUS DRA – deklaracja rozliczeniowa. W dokumencie zostanie usunięty blok VI – rozliczenie części IV i V (czyli rozliczenie składek na ubezpieczenia społeczne oraz świadczeń podlegających rozliczeniu
w ciężar składak na ubezpieczenia społeczne). Dodany zostanie blok IX – zestawienie należnych składek do zwrotu lub zapłaty. W bloku tym będziesz rozliczać:

  • składki na ubezpieczenia społeczne,

  • składki na ubezpieczenie zdrowotne,

  • składki na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych i Fundusz Emerytur Pomostowych,

  • wypłacone świadczenia, które podlegają rozliczeniu w ciężar składek na ubezpieczenia społeczne.

ZUS ZWUA – wyrejestrowanie z ubezpieczeń. W tym dokumencie zostanie dodany nowy blok V, który dotyczy rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy albo stosunku służbowego.

Systemy kadrowo-płacowe

Jeżeli korzystasz z programu kadrowo-płacowego, musisz go uaktualnić o dane, które będziesz przekazywać

do ZUS zgodnie z nowymi przepisami. Jeśli zatem Twój program nie zapisuje wymaganych danych, musisz go zmienić w tym zakresie.

Krótko o tym co najważniejsze

Więcej informacji na stronie www.e-akta.gov.pl

……………

Nowy Płatnik – nie czekaj

Przedsiębiorco! Do Twojej dyspozycji udostępniliśmy już nową wersję programu Płatnik (wersja 10.02.002). Z tej wersji programu wszyscy użytkownicy powinni zacząć korzystać 26 stycznia 2019 r. Zachęcamy już teraz do zapoznania się ze zmianami w Płatniku i pobrania nowej wersji programu. Program Płatnik został uaktualniony w związku z projektem e-akta i małą działalnością gospodarczą (MDG).

Program Płatnik w wersji 10,02,02

……………………..

Jednolity Plik Kontrolny  informacje na stronie

http://www.mf.gov.pl/kontrola-skarbowa/dzialalnosc/jednolity-plik-kontrolny

Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia  zaprasza do współpracy

pracodawców i przedsiębiorców , informacja na stronach

http://muptorun.praca.gov.pl

Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Toruńskiego

 https://pupdlapowiatutorunskiego.pl/

……….

Kształcenie zawodowe, informacje w zakładce nauka zawodu.

Egzaminy, mistrzowskie, czeladnicze, sprawdzające, więcej na stronie www.izbarzem.pl

Przewodnik, dla mistrza szkolącego , więcej na stronie www.izbarzem.pl

Akty prawne dotyczące szkolenia, więcej na stronie www.izbarzem.pl

Państwowa Inspekcja Pracy ”Pracownik młodociany

Doradztwo, Cech Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości Toruń Św. Katarzyny 11
tel  . 56 6522271.

Nasze adresy e-mail sekretariat@cech.com.pl . dyrektor@cech.com.pl . prezes@cech.com.pl

Chcesz otrzymywać aktualne informacje o zmianach podaj nam swój adres e-mail

Nowa Firma
Wiadomości niezbędne aby założyć firmę znajdziesz na stronie www.firmy-24.pl/jak-zalozyc-firme

Najniższe wynagrodzenie w 2020 r wynosi 2600,00 zł

Wynagrodzenia i inne wiadomości na stronie www.vat.pl

Wynagrodzenia uczniów od 1.01.2019r do 30.11.2019r
1 rok – 183,21 zł
2 rok – 229,01 zł
3 rok – 274,81 zł

Wysokość minimalnych  składek ZUS 2019r – właściciela firmy

 

Podstawa wymiaru Składki ZUS 2020
Społ. Zdrow. F. Pr.
za okres 01-12.2020 Ubezpieczenia społeczne Ubezpieczenie
zdrowotne
Fundusz Pracy
Emer. Rent. Chor. Wyp.
612,19 zł 250,90 zł 76,84 zł 52,37 zł 362,34 zł 76,84 zł

 

W przypadku nowych przedsiębiorców (działalność gospodarcza prowadzona krócej niż 2 lata) wysokość składek ZUS uzależniona jest od minimalnego wynagrodzenia za pracę. W 2020 roku płaca minimalna wynosić będzie 2600 zł,  warunki kalkulacja na stronie   http://www.zus.pl

Funduszu pracy nowi przedsiębiorcy nie opłacają

Mały ZUS dla przedsiębiorców o niskich przychodach  warunki kalkulacja na stronie  www.zus.pl

Granica przychodu 20000,00zł zobowiązuje do instalacji kasy fiskalnej
więcej informacji www.vat.pl

VAT od zakupu samochodu osobowego odliczenia od paliwa kilometrówki
informacja na stronie www.vat.pl

Podmioty zwolnione z-VAT – limit sprzedaży

Zwolnienia z podatku VAT

Kalkulator limitu uprawniającego
do zwolnienia z VAT dostępny jest
w serwisie www.kalkulator.gofin.pl

Podatek VAT + ZUS +PIT

Wynagrodzenia , ryczałty , diety, kadry, ZUS nowe firmy, PIT, kalendarium,terminy płatności,
rachunkowość limity, amortyzacja, kwota graniczna płatności gotówkowej, sprawozdania finansowe, odsetki, sprawozdania finansowe jednostki mikro, zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, kalkulatory , Urzędy Skarbowe, adresy i konta bankowe Urzędów Skarbowych,
kontrola skarbowa adresy numery telefonów,

Przedstawione powyższe tematy oraz wiele innych znajdziesz na stronie www.vat.pl

Fundusze Europejskie szukaj na stronie http://www.mojregion.eu/

Nabór dla przedsiębiorców w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjny Rozwój na lata 2014-2020. – Kredyt na innowacje technologiczne.
Kujawsko – Pomorska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy informuje o naborze dla przedsiębiorców w ramach Program Operacyjnego Innowacyjny Rozwój na lata 2014-2020. + więcej

Dane kontaktowe

CECH RZEMIOSŁ RÓŻNYCH
87-100 Toruń
ul. Św. Katarzyny 9/11

tel. (56) 65-222-71 (Zarzad)
tel/fax (56) 65 222 30 (Szkolenia)

Sekretariat
sekretariat@cech.com.pl

Dyrektor
dyrektor@cech.com.pl

Starszy Cechu
prezes@cech.com.pl

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.

Menu Title